Turistråd: forsøg at nå så lidt som muligt

Standard

Jeg faldt i dag over disse charmerende råd fra den danske sangskriver og blogger Peter H. Olesen:

Turistråd (forsøg)
1. Forsøg at nå så lidt som muligt.
2. Gå langsomt, slentr!
3. Overhør lokale samtaler på barer og cafeer, især hvis du ikke forstår sproget.
4. Kitsch er også en slags kultur.
5. Gå omveje, far vild!
6. Gå på det lokale marked, men køb intet.
7. Drik den lokale vin eller øl, men køb ikke flasker med hjem.
8. Tag en roman med i kufferten, selvom du ved, du ikke får den læst.
9. Skam dig ikke over, at du er turist, bild dig ikke andet ind.
10. Nyd at du er fremmed, frivillig fremmed.

Peters indlæg:

Fhv. lovende, p.t. ør: Turistråd (forsøg).

Det er helt i tråd med hvordan jeg selv elsker at holde ferie. Berlin er ikke helt så ukendt land for mig i dag, som da jeg kom dertil for første gang for 4 år siden. Men at slentre ad fortovene langs brostensgaderne med en lokal flaskeøl i hånden, er så tæt på lykken som jeg behøver at komme.

Weihnacht in Berlin

Weihnacht in Berlin

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

