Bloggen vokser sig stor og stærk

Standard
Statistik over besøg på bloggen

Statistik over besøg på bloggen. I juli måned var over halvdelen af besøgene tiltrukket af skriverier om Roskilde Festival 2012.

Det går den rigtige vej for bloggen. Hver måned er der flere besøgende end måneden før, og på den måde vokser bloggen sig stille og roligt større.

Jeg har ellers haft travlt med min undervisning på Aarhus Universitet i september og oktober, og det kan ses på frekvensen af nye indlæg. Var det 2 indlæg i oktober? Det går langsommere end i sommerferien, hvilket sikkert er helt normalt for en hyggeblog som denne.

For en måneds tid siden, blev jeg spurgt, om jeg ville blogge om tjenesten Klout, der måler din synlighed på sociale medier. Jeg har været i gang med forsøget et stykke tid, og indlæget er lige på trapperne.

Jeg har desuden blogget for Version2 om undervisning (http://version2.dk) i en måneds tid nu, og det er der kommet nogle gode diskussioner ud af derovre. Et interview med mig i Information om samme emne kan læses her.

Alt dette tager i perioder min opmærksomhed fra bloggen, og sådan må det være. Men bloggen her er min hjemmebane, og den vil jeg vende tilbage til efter hvert ‘projekt’.

På gensyn på bloggen!

10 responses »

  1. Som regelmæssig gæst på din blog, glæder jeg mig over at læse ovenstående! Din blog er altid engageret – du sætter barren højt! En gang i mellem også en smule nørdet – men altid på den gode måde :-)). Og i øvrigt er bloggen altid rummelig og tolerant overfor andres kommentarer (har jeg lært…). Det bliver derfor engagerende for os, der læser dine indlæg – man er simpelthen ikke så “bange” for at komme med en kommentar!
    Jeg oplever, at jeg ofte har det sjovere (og føler at jeg virkelig har lært noget nyt) – netop, når jeg har læst et af dine mere “nørdede” (oversat = rettet mod en mindre målgruppe) indlæg! Selvom det så ofte derfor netop er hér, at jeg afholder mig fra at kommentere. Men du er vel også tilfreds med “bare” at blive læst…
    Fin artikel med dig i “min” avis, Information.
    Glæder mig til at læse dit kommende indlæg om tjenesten “Klout Score” – indlægget vil uden tvivl kunne bringe mig på “forkant” i forhold til de, af mine amerikanske venner på nettet, som er højtuddannede og som har hørt om tjenesten, men som faktisk ikke ved noget synderligt om, hvad den kan bruges til og hvor udbredt den er (og som derfor – lidt amerikansk – ikke mener, at den har større betydning… :-)).
    Jeg vil naturligvis ikke brilliere overfor dem ved at “stjæle” indhold fra din blog – men oversættes dit blog-indlæg til engelsk, hvis jeg deler dit indlæg med vennerne i USA? (Smil bare, jeg er jo fortsat ny på nettet… :-)).

    Og forresten, har du – også – hørt at Bruce og bandet returnerer med (foreløbigt) ét show i Paris d. 29.6.2013? :-)… Det “summer” på FB og Twitter lige nu blandt hans fans – meddelelsen kom for få dage siden…

    Hilsen Yvonne.

    Like

  2. “Og forresten, har du – også – hørt at Bruce og bandet returnerer med (foreløbigt) ét show i Paris d. 29.6.2013?🙂 … Det “summer” på FB og Twitter lige nu blandt hans fans – meddelelsen kom for få dage siden…”

    Nej, det havde jeg faktisk ikke hørt! Jeg har haft travlt med nyt job i denne uge, så mine sædvanlige enemærker på nettet, er ikke blevet besøgt (helt så flittigt). Det er glædelige nyheder for voksne musikfans, og måske han så faktisk kommer forbi Parken, som rygterne forlod i foråret…

    Mange tak for de pæne ord om Nørdebloggen (det navn blev foreslået i juli, og det hænger ved, kan jeg mærke ;-))

    Like

  3. Michael – svar mig lige på, om dine indlæg kan oversættes/bliver oversat til engelsk (hvis man gør et eller andet….) – således at de bliver forståelige, hvis de deles med engelsk-sprogede venner på f.eks. FB.

    Hilsen Yvonne.

    Like

  4. Kære Michael.

    Jeg er utroligt stolt af dig. Det er næsten som om du endelig er blevet rockstjerne på din egen måde. Du har en blog som vokser hastigt og bliver lagt mærke til, og en underviserstilling på uni, uden at have fulgt den helt samme fladtrampede sti til en akademisk karriere som alle andre. Du har insisteret på at være dig selv, og nu har verden fået øjnene op for hvor særligt og stort det er.

    Vores virkelighed er ikke sammenlignelig, for jeg står aldrig i et auditorium, men jeg har utroligt engagerede studerende. Jeg tror det er simpel nødvendighed, fordi de ved at tilværelse som ung læge er hård, og bliver endnu hårdere hvis ikke de har lært de mest basale håndgreb under studiet. Lægestuderende er frygteligt bange for ikke at kunne nok når de er færdige, så de er næsten alle meget aktive når jeg møder dem på deres kliniske ophold.

    Tillykke med det hele og de mange projekter.

    Laura

    Like

    • Kære Laura.

      Sikke varme ord – og så er det endda dig der (næsten) har fødselsdag! Jeg tænkte på dig, da jeg hørte dette nummer forleden:

      Jeg er glad for din ros, og har netop følt mig både set og særlig på universitetet, og det er der sikkert mange der savner netop der. Nu er jeg på vej mod nye eventyr, efter de 4 nok mest spændende og lærerige år i mit liv. Forhåbentlig er eventyret langt fra slut.

      Det var min mening, at holde denne blog helt ufaglig (og på den måde ufarlig), men den intention er vist ved at smuldre. Pyt, det er brede skuldre der bærer bloggen.

      På gensyn Laura,
      og hils familien😉

      Michael

      Like

  5. Michael,

    har nu prøvet at oversætte.
    Det er det rene trylleri! Meget bedre end Bing!
    Skal nok spørge pænt først, før jeg evt. sender et af dine indlæg “ud i verden”!😉

    Yvonne.

    Like

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

