Bloggen får en side til: Spillesteder i Kbh.

Standard

Pumpehuset

Jeg går og glæder mig til en masse kommende koncerter. De er spredt ud over nogle vidt forskellige steder, og det fik mig til at tænke på, at jeg savner et overblik over spillesteder i København. Jeg går jævnligt ind på VEGAs koncertkalender, somme tider ind på Amager Bios kalender, og stort set aldrig ind på Bartofs, Rusts eller Mojos koncertkalender.

Derfor har jeg lavet en side med 45 københavnske spillesteder. Det er spillesteder, som jeg synes jævnligt byder på god musik (forstået som musik jeg kunne finde på at gå ind at høre).

Siden kan ses her. Jeg vil tilføje lidt information om spillestederne, og links til deres koncertkalendere, i den nærmeste fremtid.

De koncerter jeg går og glæder mig til, er følgende:

26. januar – Mark Eitzel, Huset i Magstræde

6. februar – rockforedrag om Dark side of the Moon, Amager Bio

8. februar – Hoax & Iceage, KB18

15. februar – Peter Sommer, p-kælderen, Hotel Danmark

26. februar – min ven Lars på Drop Inn

15. marts – Raveonettes, Store Vega

6. april – Eels, Den Grå Hal

2. maj – Low, Loppen

14. maj – Bruce Springsteen & The E Street Band, Parken

13-15. juni – Northside Festival, Aarhus

16. juni – An Evening with Mark knopfler, Forum

2. juli – Green Day, Refshaleøen, Amager

Stengade

2 responses »

  1. En fin liste over spillesteder. Og et hæsblæsende program, der venter forude. Mit eget er mere spagfærdigt – Sommer i Vega, Marie Key i Koncerthuset, Depeche Mode i Parken samt Martin Hall i Ridehuset. Muligvis Northside også føjes til

    Like

    • Hej Søren.

      Jeg når næppe det hele, men jeg holder øje med disse koncerter, og håber jeg kan være med. Green Day og Mark Knopfler er på ‘måske’.

      Martin Hall-koncerten var undsluppet mit opmærksomhedsfelt. Jeg kan se på hans hjemmeside, at han spiller blot 3 koncerter dette forår. Jeg har aldrig set hverken Hall eller Nørlund, og spørg mig selv, hvordan jeg har undgået den så længe.

      Jeg synes det er godt du stadig har mod på at se Depeche Mode. Jeg burde også tage til den koncert. Det er trods alt 7 år siden min sidste Celebration.

      Marie Key er også et navn jeg har gået udenom. Lad mig hermed anbefale hendes besøg hos Simon Kvamm i programmets Simons Syvkabale. Det blev det afsluttende program, og kombinationen Key, Kvamn og Kim Munk var en anderledes og underholdende cocktail.

      Tak for kommentaren – og for anbefalingen på Tanker fra Provinsen. Den slags varmer🙂

      Kh
      Michael

      Like

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

