Paratviden er blevet et statussymbol

Standard

Overskriften her er også overskriften på en artikel i Berlingske om musik-quizzer, og quiz-bølgen der er over os. Danskerne er glade for quizzer – ikke mindst app’en Quiz Battle (som jeg personligt finder kedelig).

Jeg selv er som bekendt dedikeret musik-quiz-entusiast. Mit hold, Tænketanken Amagerbanken, dukker troligt op på Drop Inn når der dystes. Det gør der i aften, hvor quiz nr 100 afholdes. Nr 100! Det er altså mange år i træk. Det bliver helt sikkert en festlig aften. Aftenens line-up er Klaus, Lars, Maretti, undertegnede, og som joker: Jasmin. En jazzsangerinde og musiklærerinde som Maretti har lokket med.

I morgen skal jeg for første gang til Denners Musikquiz på Huset i Magstræde. Denner er tidligere guitarist i Mercyful Fate, og lidt af en type, på den gode måde. Jeg glæder mig meget til arrangementet, også fordi at det er med en helt ny konstellation: Poul, Rasmus og undertegnede. Vi kalder os Landgreverne.

Det er en lykke at se så mange venner på to dage. Og så med quiz oveni! Herligt.

Se kalenderen for musik-quizzer her.

Quizmasteren i levende live i 2011 (til en genforening med Mercyful Fate).

Quizmasteren i levende live i 2011 (til en genforening med Mercyful Fate).

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

