På pladejagt i Sverige, dag 1: Roadhouze Records, Helsingborg

Standard

Roadhouze ligger i centrum af Helsingborg, og faktisk kun 100 meter fra mit hotel, så et besøg var uundgåeligt.

Butikken beskæftiger sig med vinyl, cd’er og dvd’er, i cirka lige store mængder. Vinylerne er måske lavest prioriteret: mange af dem står på gulvet under cd-bordene.

I sådan en butik håber man selvfølgelig på at gøre et kup. Men der bliver man skuffet. Pladerne er prissat ens: 1 lp 60 SEK, 4 lp 200
SEK. Jeg studerede pladerne i en halv times tid, og fandt 4-5 plader der var en 50’er værd for mig. Jeg besluttede mig for at lade dem stå; de samme kan købes i Accord i København, når jeg engang kommer forbi.

Men det der virkelig trak ned, var at der ikke var hverken dyrere eller billigere plader. Alle kostede 60 SEK. Jeg så et par boxset på hylderne til 399 og 299 SEK (Dylan’s Biograph og en Ulf Lundell-boks), men ellers var der intet der kostede over 60 svenske kroner – eller var mere værd.

Jeg kommer næppe igen, men det skal siges, at der var to rækker med metal (Accept, AC/DC, osv.) hvor man fint kunne fylde et par huller i samlingen ud.

20140715-113016-41416757.jpg

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

