På pladejagt i Sverige, dag 2: Dirty Records, Göteborg

Standard

Det første jeg ser da jeg træder ind hos Dirty Records, er ejeren, der står og putter Nick Caves Abattoir Blues i et plasticcover. Det er tydeligvis en dugfrisk bootleg. Jeg siger til ham, at det han står med er en bootleg, og han nikker. Hvordan er lydkvaliteten? Jeg kan sætte den på kundegrammofonen og lytte på hovedtelefoner. Det lyder fint. Mens jeg lytter, står jeg og bladrer i pladerne omkring mig. Manden må være vild med Captain Beefheart – der er ti forskellige udgivelser med ham. På væggene er der fyldt med plader, blandt andet en del Cure-bootlegs. Interessant forretning.

Tilbage ved disken er der en stor stak nye bootlegs: Nevermind, The Strokes – Is This It, og masser af Nick Cave. Der er også nogle fede bokse (originale): Den store Exile On Main Street (750 SEK), og Grateful Dead Europe ’72-settet (700 SEK).

Butikken består af en stor pop/rock-sektion, en stor jazz-sektion, alskens andet inkl. selvfølgelig svensk musik, cd’er, og en hyggelig cafe (der reklameres med friskpresset juice) der ud over mad og drikke tilbyder læsestof: en enorm Mojo-samling og andre lødige musikblade. Jeg fandt 4 af de 6 numre af Mojo jeg mangler i min samling, som jeg købte for kun 5 SEK stykket. En del billigere end på EBay🙂

Jeg nåede ikke at kigge på jazz-sektionen, men snuppede Jazz på Svenska – der stod forrest i en række – med for 40 svenske kroner.

I rocksektionen fandt jeg et eksemplar af Hymns To The Silence for 90 SEK. Under halv pris af hvad jeg har set den til online.

Butikken er en sjov sammensat størrelse, med masser af charme, og rigtig gode muligheder for at gøre et fund af den ene eller anden slags: nyt, brugt, bootleg, jazz eller svensk. Jeg vender helt sikkert tilbage.

Endelig skal det siges, at ejeren uopfordret gav mig rabat. Det er ikke så usædvanligt i små butikker, men altid dejligt alligevel.

Indkøb:
– Gene Clark, Roadmaster (ny)
– Allman Brothers Band live at Fillmore East (ny)
– Jan Johansson, Jazz på Svenska (40 SEK)
– Van Morrison, Hymns to the Silence (90 SEK)
– Randy Newman, Good Old Boys (25 SEK)
– World Party, Goodbye Jumbo (25 SEK)
– Eric Clapton, August (30 SEK)
– Best of Van Morrison (30 SEK)

20140717-093126-34286796.jpg

20140717-093123-34283792.jpg

20140717-093125-34285182.jpg

2 responses »

  1. Fedt med World Party. K. Wallinger var sprængfyldt med gode ideer. Goodbye Jumbo er en af 80ernes store plader – set fra min terrasse.

    Like

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

