På pladejagt i Sverige, dag 2: Linné Skivbörs, Göteborg

Standard

Det første der slog mig i Linné Skivbörs, var at der ikke kørte musik i forretningen. Det er så usædvanligt i en musikforretning, at det nærmest er foruroligende. Efter en ti minutters tid kom der dog noget på.

Butikken har fokus på alt andet end rock, specielt jazz og soul, men der var også en del andre genrer – bare ikke så meget af det man ser mest af i alle andre butikker. På den måde udnytter butikken sin beskedne plads godt.

Jeg fandt et eksemplar af 10.000 Hz Legend med Air. Det var ikke specielt billigt, 250 SEK, men heller ikke en plade jeg har set brugt før.

Resten af mine indkøb var i den billige ende: 10 SEK for hhv. Miriam Makeba (Pata Pata) og George Harrison (Cloud Nine), 20 SEK for Genesis (A Trick of The Tail), og 45 SEK for Van Morrison & The Chieftains (Irish Heartbeat).

Skulle jeg en dag være på udkig efter soul, reggae eller jazz i Göteborg, eller pludselig begynde at samle på singler, er dette et udmærket sted at kigge.

20140718-075822-28702575.jpg

20140718-075825-28705810.jpg

20140718-075824-28704006.jpg

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

