Hvem er du ud ad til?

Standard

Jeg skulle i dag finde en professionel behandler, og havde et efternavn at gå efter. Jeg fandt en behandler med en fin hjemmeside, visioner og alt lige efter bogen. Det virkede meget tiltalende. Nu havde jeg fået en anbefaling på en bestemt person, så jeg ventede med at bestille tid, til jeg havde dobbelttjekket navnet med den papirlap der lå i min taske.

Det var desværre ikke den samme person, og den anden behandler figurerede kun på Google som søgeresultater fra forskellige registre (krak, aok, m.m.). Det fik mig i første omgang til at udelukke den anbefalede person. Lidt senere søgte jeg igen, og fandt en Facebook-profil. Altså et direkte link til personens privatsfære, i en eller anden grad.

Billedet der tegnede sig på Facebook fik mig til at vælge hende. Links, likes, kommentarer, osv. er tilgængelige for andre, afhængig af vores indstillinger (mine er vist meget private), og siger meget om os. De siger også noget, paradoksalt nok, om hvor meget vi bruger Facebook. Men i dette tilfælde var det et plus med adgangen til en profil. I hvert fald for mit valg, som i bund og grund handlede om, at jeg vurderede at jeg kunne lide personen.

Nu er det interessant om den virkelige person lever op til profilen.

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

