Meta, meta, meta: Den knuste iPhone-skærm

Standard

Idag tabte jeg min telefon på vej hjem fra Netto. Det lyder så trivielt, og samtidig næsten universelt. Jeg opdagede slet ikke den var væk. Jeg kom hjem, tænkte på alt muligt andet, indtil min kæreste nogle timer senere fortalte at hun havde fået en SMS fra pizzeriaet, Center Pizza, at de havde min telefon. Jeg er vild med det her. Regnvejr, tabte telefoner, Netto og “Center Pizza” – alt sammen på en cykel med en nyligt rusten kæde, efter januars arktiske indslag.

For ja, skærmen var smadret da jeg kom frem. Det havde slet ikke faldet mig ind, at den kunne være gået istykker på sin rejse.

Her til aften sidder jeg med den nyeste anbefaling inden for genren Mumblecore (tjek fænomenet ud hvis du ikke er bekendt med det), og hovedpersonen, en førsteårs collegestuderende i New York, har selvfølgelig en iPhone med en smadret skærm. Det passer jo lige til hendes situation. Oven i alt det der ikke virker – i dette tilfælde primært det sociale, men nok i virkeligheden tilpasning – skal hendes telefon selvfølgelig også signalere “neglect”. En manuskriptforfatter har siddet og gnedet sig i hænderne.

Det skal han da også. Det er rigtig godt set, og jeg spørger mig selv om det mon egentlig er første gang jeg ser det på film?

Skærmbillede 2016-02-01 kl. 21.43.24.png

Screenshot fra filmen American Mistress (Noah Baumbach, 2015)

One response »

Kommentarer er meget velkomne. Skriv et svar

